11-10-2015: bezoek aan Galerie Kathy van der Pas en Steven van de Raedt

20151114_Steven en KathyOp zondag 11 oktober j. l. bezocht een tiental VVE-leden de jubilerende Galerie Kathy van der Pas en Steven van de Raedt; 25 jaar geleden openden zij hun galerie met Afrikaanse kunst in Rotterdam. Voor de VVE toonden zij daar nu zowel de actuele expositie “staande beelden” als hun privécollectie. Na op zeer gastvrije wijze ontvangen te zijn, vertelden de gastvrouw en gastheer iets over de 25-jarige geschiedenis van de galerie, Zij gingen openhartig in op de vele vragen van de aanwezigen, bijvoorbeeld op de vraag : “Wanneer houd je iets voor je eigen collectie en wanneer voor de verkoop?” Steven wees bijvoorbeeld op een fraai Mossi-beeld (zie foto). Ook als galeriehouder kom je soms iets tegen dat een kracht en uitstraling heeft waar niet aan valt te ontkomen. En dan koop je het, ook als je weet dat moeilijk is om voor een dergelijk object een klant te vinden. In een geanimeerde sfeer werd de dag afgesloten, maar niet nadat de voorzitter een aantal exemplaren van het recente Jaarboek en van de folder van de VVE aan Kathy en Steven heeft overhandigd. Voor de liefhebbers: op 14 en 15 november wordt de volgende tentoonstelling geopend, deze heeft als thema Ivoorkust/Côte d’Ivoire.