VVE (Association of Friends of Ethnic art / Vereniging Vrienden Etnografica)

**The VVE is an association of people interested in ethnic art. The VVE stimulates the exchange of knowledge of objects of the cultures of Africa, Indonesia and Melanesia. It does so by organizing an attractive annual programme for members, as well as for interested non-members:

– Conducting workshops on identification and evaluation of objects.
– Visiting exhibitions and fairs.
– Visiting members and non-members and being introduced to their collections or objects.
– Organizing (group)tours to events at home and abroad.
– Publishing an Annual or Yearbook (with English summaries for each article or chapter).

**VVE (Vereniging Vrienden Etnografica)

De VVE is een vereniging van mensen die geïnteresseerd zijn in etnografica. De VVE stimuleert de uitwisseling van kennis over objecten uit de culturen van Afrika, Indonesië en Melanesië. Dit gebeurt door het organiseren van een aantrekkelijk jaarprogramma voor leden, maar ook voor geïnteresseerde niet-leden:

• Bezichtiging van tentoonstellingen en beurzen.
  • Bezoeken brengen aan leden en niet-leden en kennismaken met hun collecties of objecten.
  • Organiseren van (groeps)rondleidingen naar evenementen in binnen- en buitenland.
  • De publicatie van een jaarboek (met Engelse samenvattingen voor elk artikel of hoofdstuk).
  • Het geven van workshops over identificatie en evaluatie van objecten.