Medewerking leden aan tentoonstelling in 2015 gevraagd.

Een paar jaar geleden hebben leden van onze vereniging stukken uit hun verzameling in bruikleen gegeven aan het Leder- en Schoenenmuseum in Waalwijk voor de tentoonstelling ‘Een tweede huid’. Momenteel is de heer Geert de Bruijn, van het museum, bezig met de voorbereidingen voor een tentoonstelling in 2015 met als werktitel: ‘De huid als beeldmiddel’.

Het museum zou daarvoor opnieuw de hulp van onze leden kunnen gebruiken. Het museum zou graag in bezit willen komen, in bruikleen, van de volgende objecten:

gereedschappen waarmee tatoeages en scarificaties werden aangebracht;

maskers die volgens tribale kleuren zijn beschilderd;

maskers met scarificaties;

beelden (hout) met scarificaties;

en deze ook in brons(Ife) en eventueel andere atributen die er mee te maken hebben zoals tatoeage stempels.

Als u objecten hebt die aan deze vraag voldoen en u zou ze voor de tentoonstelling in bruikleen willen geven, dan kunt u contact opnemen met:

de heer Geert de Bruijn,

email: geertdebruijn@hotmail.com