27-01-2017: Bezoek BRAFA, Brussel.

Verslag van het bezoek aan de BRAFA

De BRAFA, verkorte naam voor Brussels Art Fair, is een van de oudste kunst- en antiekbeurzen ter wereld. Het is een warme, gastvrije beurs. Dat zit uiteraard in de eerste plaats in de kwaliteit van de deelnemers en het ruime aanbod. Zoals de BRAFA het zelf omschrijft: “…een eclectische beurs op mensenmaat met een gemoedelijke sfeer.” En het is een gastvrije beurs. Dat laatste kwam ook tot uitdrukking in de ontvangst (met de van onze zuiderburen bekende culinaire gastvrijheid) en de rondleiding die de organisatie had aangeboden aan leden van de VVE. Een gecombineerd gezelschap van de VVE en de Vereniging Tribale Kunst en Cultuur, 23 personen in totaal, werd op 27 januari j.l. ontvangen en rondgeleid. Dit jaar namen 13 galeriehouders deel die zich hebben toegelegd op etnografica. Bij vrijwel iedere stand die het gezelschap bezocht vonden geanimeerde en boeiende gesprekken plaats over de kwaliteit, de herkomst en de context van de aangeboden stukken. En vaak was men graag bereid om de geïnteresseerde bezoeker een speciaal voor deze gelegenheid vervaardigde catalogus mee te geven. Natuurlijk, de prijsstelling was meestal indrukwekkend, hoewel ook fraaie objecten gekocht konden worden waarvan de prijs alleszins redelijk was. Een groot voordeel van een beurs is de garantie dat hetgeen wordt aangeboden van hoge en betrouwbare kwaliteit is. Je koopt dan ook nooit een ‘kat in de zak’, als je op een beurs als deze koopt.

Wie niet in de gelegenheid was om mee te gaan en toch een indruk wil krijgen: de catalogus is online te bekijken: http://www.brafa.art/catalogue-nl