16-02-2014: Bezoek aan Galerie Afrika aan de Waal

Bezoek aan de Galerie Afrika aan de Waal, Langstraat 9, 41 76 BC Tuil.20140216_Galerie Afrika aan de Waal-k

20140216_Bambara neksteunEen lentjezonnetje, leek het wel, zondag 16 februari 2014 in het dorpje Tuil. Wim Levens en Karin Westra ontvingen die middag 21 leden van de vereniging in hun galerie Afrika aan de Waal. Voor die gelegenheid was er een speciale expositie ingericht van objecten van de Bambara.

20140216_Bambara maskers-k

Wim verwelkomde zijn gasten met een boeiende inleiding op de betrokkenheid bij Afrika en Afrikaanse cultuur. Hij heeft drie jaar als tropenarts in Ghana gewerkt, Karin heeft veel gereisd en gefotografeerd in Afrika. Met hun galerie steunen zij de Stichting Madamfo. Zo komt de opbrengst ten goede aan projecten in de gezondheidszorg en het onderwijs in Ghana.

Lobi

De ontvangst was hartelijk, er waren mooie spullen te zien en de gasten hadden elkaar veel te vertellen. Aan het einde van de middag was de galerie zes stukken armer en had de stichting Madamfo weer iets meer financiële middelen tot zijn beschikking. En een aantal VVE-leden ging tevreden met hun nieuwe aanwinst weer naar huis.

20140216_Gurunsi 'laa mulga' zadenpot

Gurunsi ‘laa mulga’ zadenpot

Meer informatie over de galerie kunt u vinden op hun www.afrikaaandewaal.nl

Stichting Madamfo: www.madamfo.com